Tässä on neljä keskeistä syytä, miksi podcast ei välttämättä saavuta toivottua suosiota. On tärkeää myös miettiä, kuinka suosittu podcastin tulisi olla, jotta sen tekemiseen panostaminen on perusteltua.
Oma media voi tarkoittaa esim. sinun podcastiasi, sinun somekanaviasi, uutiskirjettäsi jne. Tämä blogi käsittelee oman median luomisen syitä ja keskeisiä hyötyjä.
… Ainakin 18 - 34-vuotiaiden keskuudessa. Podcastien kasvaneen suosion myötä ei ole lainkaan yllätys, että myös mainosrahaa on alkanut valua podcasteihin enemmän, kuin koskaan ennen.
Jotta tuloksia voidaan ylipäänsä saada, täytyy podcastin levityksen olla kunnossa. Monesti pelkkä jakson lataaminen ei vie pitkälle, vaan tarvitaan markkinoinnillisia toimenpiteitä.‍
Asiantuntijaorganisaatioissa koettu sisältövaje on yleinen ilmiö, joka voi aiheuttaa monia haasteita. Mitkä ovat sisältövajeen oireita? Tehokas lääke tähän vaivaan on monikanavaiset videopodcastit.
Monesti podcastit käsitetään vaan yhtenä formaattina, vaikka ne sisältävät lukuisia alaformaatteja. Tyypillisin podcast-kritiikki kuuluu kutakuinkin seuraavasti: “En jaksa kuunnella, kun ihmiset länkyttävät mikrofoneihin huonosti mietyttyjä puolitotuuksia vailla varsinaista rakennetta ja substanssia”. Tämä kritiikki on ajoittain aiheellinen, mutta useimmissa tapauksista sen voi suosiolla jättää vuoteen 2018.
Podcast-ala jatkaa kasvamistaan vuonna 2023. Tuotantotavat ammattimaistuvat, sisällöt paranevat ja mainosrahat suurenevat. Kokosimme tähän postaukseen kasan hyödyllistä dataa podcast-kentän hahmottamiseen niin kotimaassa, kuin kansainvälisestikin.
In this day and age, it's certainly not enough to make a podcast, publish it, and sit on the couch and wait. It's also an outright crime to make good content and not distribute it properly.
Career

Want to be part of our team?

See open positions
See open positions