Mitä yrityspodcast oikein tarkoittaa ja miksi sitä viljellään? Jos ajatuksena on täsmentää, että yrityspodcastin maksajana ja tuottajana on yritys, on etuliite täysin turha.
Tässä on neljä keskeistä syytä, miksi podcastisi ei välttämättä saavuta toivottua suosiota. On tärkeää myös miettiä, kuinka suosittu podcastin tulisi olla, jotta sen tekemiseen panostaminen on perusteltua.
… Ainakin 18 - 34-vuotiaiden keskuudessa. Podcastien kasvaneen suosion myötä ei ole lainkaan yllätys, että myös mainosrahaa on alkanut valua podcasteihin enemmän, kuin koskaan ennen.
Jotta tuloksia voidaan ylipäänsä saada, täytyy podcastin levityksen olla kunnossa. Monesti pelkkä jakson lataaminen ei vie pitkälle, vaan tarvitaan markkinoinnillisia toimenpiteitä.‍
What direction will podcasting take in 2024? This episode looks at the big trends in podcasting from around the world and also examines local developments in the industry in Finland.
Olemme tottuneet puheen lisäksi vain taustahiljaisuuteen podcasteja kuunnellessamme. Tapa, jolla pelkkä äänimaailma kertoo tarinaa, on vielä täysin alihyödynnettyä Suomen podcast-skenessä. Tässä blogitekstissä käsittelemme ääntä aivan uudenlaisen podcast-kokemuksen mahdollistajana ja kerromme omasta kokeilustamme
The podcast will improve based on clear feedback and iteration. But often feedback is given on a lot of different individual factors that are unnecessary.
Asiantuntijaorganisaatioissa koettu sisältövaje on yleinen ilmiö, joka voi aiheuttaa monia haasteita. Mitkä ovat sisältövajeen oireita? Tehokas lääke tähän vaivaan on monikanavaiset videopodcastit.
Monesti podcastit käsitetään vaan yhtenä formaattina, vaikka ne sisältävät lukuisia alaformaatteja. Tyypillisin podcast-kritiikki kuuluu kutakuinkin seuraavasti: “En jaksa kuunnella, kun ihmiset länkyttävät mikrofoneihin huonosti mietyttyjä puolitotuuksia vailla varsinaista rakennetta ja substanssia”. Tämä kritiikki on ajoittain aiheellinen, mutta useimmissa tapauksista sen voi suosiolla jättää vuoteen 2018.
A podcast is not just about listener numbers or a fancy new form of campaign. At its best, a podcast is a conversation in which the listener feels involved.
A podcast itself is nothing more than an easy-to-listen-to audio recording. It is therefore suitable for conveying and packaging any kind of information.
Olennaiset pointit avataan videolla syvemmin, mutta tässä avainkysymykset myös tekstimuodossa. Mieti näitä ennen kuin painat REC.
Podcast-ala jatkaa kasvamistaan vuonna 2023. Tuotantotavat ammattimaistuvat, sisällöt paranevat ja mainosrahat suurenevat. Kokosimme tähän postaukseen kasan hyödyllistä dataa podcast-kentän hahmottamiseen niin kotimaassa, kuin kansainvälisestikin.
In this day and age, it's certainly not enough to make a podcast, publish it, and sit on the couch and wait. It's also an outright crime to make good content and not distribute it properly.
A well-designed script will help you outline the guidelines for the debate and allow you to be concise. A clear outline will save you time and effort. Keep it simple.
It all starts with an idea. It's hard to do anything until you have an idea. It's also good to have several ideas, not just one.
Career

Want to be part of our team?

See open positions
See open positions